خطرناک ترین ویروس سال

  مدتی پیش خطرناک ترین ویروس سال به نام My Doom منتشر شد.این ویروس که خطرناکترین ویروس سال نام گرفته است,حتی از ویروس هایی چون Love-MSBlast خطرناکتر شناخته شده است.این ویروس در کشور ما نیز تعداد زیادی از رایانه ها را آلوده کرده است.

ویروس My Doom از طریق پیام الکترونیکی e-mail در سراسر جهان در حال گسترش است.از ویژگیهای این ویروس آن است که با نام مشخصی منتشر نمی شود و با نام های بسیار متنوعی به پست های الکترونیکی فرستاده می شود .این ویروس به علت اینکه به صورت فشرده zip شده وارد رایانه می شود به وسیله آنتی ویروسها قابل شناسایی نیست .از علائم آلودگی به این ویروس اجرای ناگهانی not pad می باشد.برای پاک سازی این ویروس روشهای مختلفی وجود دارد اما راحت ترین راه نصب نرم افزار stinger از سایت اینترنتی z-virus.comمی باشد. 

پروردگارا!

  چگونه می توان عظمت و بزر گیت را در قاب حقیر واژه ها گنجاند؟

رحمت را به باران ،رازداری را به شب و بخشش را به خورشید نسبت می دهند.اما تو که خود باران وشب و خورشید را در دامن داری ،تو را به چه چیزمی توان نسبت داد؟ابر ها می گریند چون تو امرمی کنی،شب سرای سکوت است،چون تو می خواهی و خورشید درخشنده است ،چون تو لطف می نمایی...

مخلوق چگونه مدح خالق بگوید زمانی که هنوز در توصیف مخلوقات خاکیت مانده ایم؟!

  

۲۷ مرداد سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرافراز مبارکباد!

اگر روزی اسرا برگشتند و من نبودم ،سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی به فکرتان بود.

امام خمینی(ره)

 

یاد ستاره ها...

    می خواهم در مورد چمران بنویسم چون افکارش را خیلی دوست دارم.ولی چه بنویسم وقتی که نمی توانم پاسخ این پرسش را بدهم که "چمران کیست؟" این پرسش پاسخ روشنی نخواهد داشت ؛هیچ ظرفی گنجایش کلمه بی نهایت را ندارد.

اینجا فقط آنچه را که با فهم حقیر از چمران دانسته ام می نویسم:

چمران ،کسی که علی نبود ولی نمونه ای از مانند علی بودن بود.شیر بیشه روز ،عارف و سالک شبهای مناجات،دانشمند و محقق عرصه علم و دانش و...واقعا نمی توان دانست چمران که بود...هیچ ظرفی گنجایش کلمه بی نهایت را ندارد .

چمران،آن یار آشنای مستضعفان،آن دشمن سرسخت متجاوزان و ستمگران...چه دردی می کشید وقتی قدوم ناپاک متجاوزان را در سرزمین مسلمانان می دید،چه دردی می کشید وقتی کودک یتیم مسلمانی را می دید وچطور پدرانه او را نوازش می کرد.

چمران  نمونه ای از حیدر در زمان ما،شیر رزمگاههای خونین و یکه تاز عرصه های علم و دانش ...چگونه می توان بین اینها جمع زد؟چگونه می توان بین دانشمند برق و الکترونیک و فیزیک پلاسما و استاد پیشرفته ترین دانشگاههای جهان با رزمنده ای که لباس خاکی بر تن و اسلحه ای کلاشینکف بر دوش دارد و از سویی به سوی دیگر می دود از مصر به لبنان ،از لبنان به کردستان، به اهواز و... و شور شهادت در چهره اش موج می زند،جمع زد؟...هیچ ظرفی گنجایش کلمه بی نهایت را ندارد...

در هر حال اکنون سالها از آرام گرفتن چمران می گذرد و آن مکانها و روح آن لحظات به خود می بالند که روزی چمرانی بر سینه شان قدم نهاده است .روزهای تکاپو و از پشت صخره ای ،پشت صخره دیگر پریدن و سنگر گرفتن و روزهای جنگ های سرنوشت ساز پایان یافته اند و او اکنون دیگر آرام گرفته است...

همسر ایشان خانم غاده جابر(غاده چمران) بعد از شهادت ایشان خواب او را می بینند و این گونه تعریف می کنند:"مصطفی" در صندلی چرخ داری نشسته بود و نمی توانست راه برود دویدم و پرسیدم :مصطفی چرا این طور شدی؟ ،گفت:شما چرا گذاشتید من به این روز برسم،چرا سکوت کردید؟،پرسیدم :مگر چه شده؟،گفت:برای من مجسمه ساخته اند ،نگذار این کار را بکنند برو آن را بشکن.

بعد از اینکه این خواب را دیدم پرس و جو کردم و شنیدم که در دانشگاه شهید چمران اهواز از مصطفی مجسمه ساخته اند.وسپس می گوید:این که خواب مجسمه چمران را دیدم این است.گاهی فکر می کنم اگر همه ایران را به نام چمران می کردند این دلم را خوش می کند؟آیا این یک لحظه از لبخند مصطفی ،از دست محبت مصطفی را جبران می کند؟هرگز!

اما وقتی دانشگاه شهید چمران مثل چمران را بپروراند ،چرا!.

آری دانشگاه ما با نام شهید چمران ،این اسطوره جاوید متبرک شده است.ولی ما برای مانند چمران شدن چه کردیم؟

...و این بود روایت مردصالحی که یک روز قدم زد در این سرزمین به خلوص...

                                                          "والسلام علی من اتبع الهدی"

سرعت واقعی ارتباط اینترنتی:

   وقتی به اینترنت متصل هستید،تصویری از دو کامپیوتر بسیار کوچک در سمت راست پایین صفحه نمایش ظاهر می شود.

حال اگر ماوس خود را لحظه ای روی این آیکون نگه دارید(یا روی آن دو بار کلیک کنید)،سرعت اتصال اینترنتی شما را نشان می دهد،مثلا 33600 bps(بیت بر ثانیه)، اما توجه داشته باشید که این سرعت واقعی خط شما نیست،بلکه سرعت مودمی است که در شرکت ISP(سروری که شما از او اینترنت گرفته اید) قرار دارد.در واقع سرعت واقعی خط معمولا عددی بسیار کمتر از این مقدار است!

حال اگرمی خواهید بدانید این مقداراطلاعات با چه سرعت حقیقی رد وبدل می شود،می توانید سری به نشانی :

http://promos.mcafee.com/speedometer

بزنید.در این صفحه یک سرعت سنج وجود دارد.کافیست روی عبارت Test Now کلیک کنید.سپس کمی صبر کنید تا Speedometer  سرعت اتصال را اندازه بگیرد.

آنگاه عددی که در مقابل Your Speed مشاهده می کنید ،سرعت واقعی ارتباط اینترنتی شما می باشد.خب،اگر این مقدار با سرعت مودم ISP خیلی متفاوت است،از دستISPخود شاکی نشوید!،چون سرعت خط علاوه بر تجهیزات موجود در ISP به موارد زیادی چون کیفیت خطوط مخابراتی منطقه و منزل شما نیز بستگی دارد.  

نیروگاه برقی به نام موز!

 مهندسان استرالیایی موفق شدند برای تولید برق از موز گندیده استفاده کنند! آنان امیدوارند بتوانند نیروگاههایی بسازند تا از این میوه به عنوان سوخت استفاده کنند .

بی کلارک استاد رشته مهندسی در دانشگاه کوئینزلند در پاسخ به در خواست شورای پرورش دهندگان موزاسترالیا که چاره ای برای استفاده از کوه موزهای گندیده این کشور بیابد ،به فکر تولید برق از سوخت میوه ای افتاد.

حدود یک سوم از محصول موز کوئینزلند که سالانه به بیش از بیست هزار تن می رسد،هرگز وارد بازار فروش نمی شود و معمولا این محصول روی زمین می ماند تا بگندد و به گفته دکتر کلارک این روند به خاک آسیب می رساند.

وی در آزمایشگاه از گاز متان تولید شده از موزهای گندیده که در بشکه های در بسته قرار می دهد،برای به حرکت در آوردن توربین های برق استفاده می کند.دکتر کلارک در یک جمع بندی از نتایج تحقیقات خود اعلام کرده است که تا ماه فوریه سال 2005 میلادی استفاده از موز برای تولید

انرژی برق آغاز خواهد شد.

عزم آن دارم که امشب مست مست...

   سیزدهم رجب بود.فروغ آفتاب می درخشید و پرتو روانبخش آن ،چون مایه حیات و انگیزه زندگانی ،بی دریغ بر زمین می ریخت.زمین از ریزش نور خورشید به قراضه زر و سوده طلا مفروش گردید.همه جا آرام و هر چیز در جای خود خاموش بود.

   دستگاه آفرینش در موجودی مندمج گردید،دیده گشود و با قیافه ای ملتمس،انتظار مقدم مولودی را داشت .بانویی رنگ پریده با پیراهنی فراخ و بلند بهپرده کعبه نزدیک گردید تا توسل کندو مقصودش تامین شود؛ولی ناگاه آنهایی که در فضای اطراف کعبه نشسته بودند ،دیدند که  دیوارخانه خدا شکافته شد و این بانوی بیمار که هاله ای از پاکی و پرهیزگاری ،او را درآغوش گرفته بود وارد خانه شد و دیوار به هم پیوسته شد.

   در درون کعبه چه گذشت؟خدا می داند؛ولی بعد از سه روز که مردم در حیرتی شگفت غوطه ور بودند،باز دیدند که آن بانو از دیوار خانه خارج شد؛در حالی که غنچه ای متبسم و در قماطی از نور پیچیده،در آغوش داشت.این نوزاد در آغوش مادرش چون ستاره ای می درخشید و مانند چشمه خورشید، چشم هر بیننده ای را خیره می کرد.غریو تعجب از مردم برخاست و در کوه های مکه طنین انداز شد.

این مولود "علی" نامیده شد.
۱۳ رجب سالروز خجسته میلاد سرور آزادگان جهان حضرت علی

علیه السلام بر تمام پیروان راهش  مبارکباد.

              
میسر نباشد به کس این سعادت             
                    ز کعبه ولادت به مسجد شهادت 

عجب تمثیلی است این که امام علی(ع) مولود کعبه است،یعنی :باطن قبله را درامام پیدا کن.

                                                                    شهید آوینی