از زبان یک دانشجو.....!!!

اهل دانشگاهم      روزگارم بد نیست
نسبم شاید برسد به انیشتین...نیوتن...ارسطو...تالس!
اهل دانشگاهم        من کتابم را وقتی می خوانم که شده آخر ترم
اهل خوابستانم        خوابگاهم قفسی است
که هفت هشت نفری چون من شب همه شب بر کف آن می خوابند
فکر من در پی امرار معاش         پی گرفتن وام از رفقا
یا پی گرفتن وام از جای دگر        یا که یک فرد دگر
                                                             گم شده است
من نمی دانم که چرا می گویند      علم بهتر است از ثروت
                                                             چرا در کت دانشمندان پولی نیست
جور دیگر باید دید
              علم را باید شست! 
                                    پول را باید جست!!!
رفیقم هم بدهکار است       
                     بابت پول غذا   
                                 بابت پول کتاب
پدرش پشت دو بار آمدن چلچله ها     چند وقتی است شده بازنشست...
او ز ماشین خودش تاکسی ساخته است...
                         او هم اهل دانشگاه است....روزگارش بد نیست.

اگر نظری در مورد این وبلاگ داشتین یا خواستین غلط املایی بگیرین  آدرس زیر رو داشته باشین:
nanogait_r@yahoo.com

حالا که شیرینی هم خوردیم پس:

 آقای یزدان پناه و آقای بستان پیرا پیروزی شما را در انتخابات انجمن علمی تبریک می گویم امیدوارم که به خوبی از عهده این مهم بر آیید و با همکاری دانشویان برق۸۳ در راه اعتلای سطح علمی دانشجویان تلاش کنید.

قابل توجه اورکات بازهای گرامی!

من کاری به درستی یا نادرستی اورکات ندارم و وارد این مقوله نمی شم...قبول دارم که خیلیها از اورکات سواستفاده می کنن ولی بالاخره بعضیها هم فعالیت مفید می کنن....مثلا معلم های دوران مدرسشونو پیدا می کنن!
ولی مدتیه که اورکات فیلترینگ شده...در اینجا چند راه حل برای باز کردن اورکات در غیر از دانشگاه ارایه میدم.به امید اینکه جوانان این مرزوبوم از هر سایتی ...چه اورکات و چه غیر از اون در راه اعتلای سطح آگاهیشون استفاده کنن:
روش اول: استفاده از آی پی به جای اسم. خیلی ساده در نوار آدرس مرورگرتون تایپ کنید http://64.233.171.85 و سپس کلید اینتر رو بزنید. این روش تا زمانی جواب میده که ارائه دهنده اینترنت شما این آی پی رو نبسته باشه .

روش دوم: استفاده از آدرس http://images.orkut.com در نوار آدرس مرورگر. اینم مثل روش قبلی انجامش بدید و بازم تا زمانی کار می کنه که ارائه دهنده اینترنت شما آدرس رو نبسته باشه.

روش سوم: که به نظر من بهترین روش هست و خوب هم جواب می ده اینه که در نوار آدرس مرورگرتون تایپ کنید https://www.orkut.com . دقت کنید که توی این آدرس یه s به انتهای http اضافه شده و همین رمز کاره. حالا اینکه بعدا این رو هم به نوعی فیلتر کنن الله اعلم.
نکته بسایر مهم اینه که با وارد کردن این آدرس ممکنه صفحه فیلتر بیاد. ولی جا نخورید. آدرس رو نگاه کنید دقت کنید که http به صورت https نوشته شده باشه. اگر نبود تصحیحش کنید.

روش چهارم:در قسمت internet options وارد برگه connection بشید . بعد از انتخاب نام connection خود دکمه setting ..بعد use a proxy server را انتخاب کنید . و در قسمت ادرسش این ادرس را وارد کنید :
192.115.106.236
و در قسمت پورت 3128 ....و
okkkkk
البته ممکنه چند تاشون دیگه جواب نده و لی امتحانش ضرری نداره.اگه جواب ندادن بگین چند راه دیگه هم بلدم.
جناب خدای اینترنت!!! فرمودن لینک زیر هم جواب میده:
www.orkutproxy.com/pl/nph-ps.pl/www/Login.aspx

یا حق

کاش!!!

کاش تو سالن مطالعه دانشکده یه تلویزیون هم می گذاشتن که بجای چُرت زدن حداقل برنامه کودک ببینیم!!!

آینده شغلی مهندسی برق

این چیزیه که خیلی از دانشجو های برق دوست دارن بدونن:
امروزه با توسعه صنایع کوچک و بزرگ در کشور، فرصت های شغلی زیادی برای مهندسین برق فراهم شده است و اگر می بینیم که با این وجود بعضی از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند، به دلیل این است که این افراد یا فقط در تهران دنبال کار می گردند و یا در دوران تحصیل به جای یادگیری عمیق دروس و در نتیجه کسب توانایی های لازم، تنها واحدهای درسی خود را گذرانده اند.

همچنین یک مهندس خوب باید، کارآفرین باشد یعنی به دنبال استخدام در موسسه یا وزارتخانه ای نباشد بلکه به یاری آگاهی های خود، نیازهای فنی و صنعتی کشور را یافته و با طراحی سیستم ها و مدارهای خاصی این نیازها را برطرف سازد. کاری که بعضی از فارغ التحصیلان ما انجام داده و خوشبختانه موفق نیز بوده اند."


دکتر کمره ای نیز در این زمینه می گوید: "اگر یک فارغ التحصیل برق دارای توانایی های لازم باشد، با مشکل بیکاری روبرو نخواهد شد. در حقیقت امروزه مشکل اصلی این است که بیشتر فارغ التحصیلان توانمند و با استعداد این رشته به خارج از کشور مهاجرت می کنند و ما اکنون با کمبود نیروهای کارآمد در این رشته روبرو هستیم."

یکی از اساتید مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در مورد فرصت های شغلی فارغ التحصیلان این رشته می گوید: "طبق نظر کارشناسان و متخصصان انرژی در کشور، با توجه به نیاز فزاینده به انرژی در جهان کنونی و همچنین نرخ رشد انرژی الکتریکی در کشور، سالانه باید حدود 1500 مگاوات به ظرفیت تولید کشور افزوده شود که این نیاز به احداث نیروگاههای جدید و همچنین فارغ التحصیلان متخصص برق و قدرت دارد.

کاش!!!

کاش من هم یه کیف سامسونت و عینک دودی داشتم که مهندس بشم!!!