میکروفون ۲

میکروفون ها چگونه کار می کنند؟

                                    microphone

میکروفون خازنی

میکروفون خازنی دستگاهی است که عمل آن تابع تغییرات ظرفیت الکتریکی بین یک صفحه ثابت ویک دیافراگم است که خیلی محکم از اطراف کشیده شده باشد. تکمیل این میکروفون در سال 1917 بوسیله ونت را می توان اساس وپایه مهمی درتاریخ الکتروآکوستیک جدید شناخت وسالهای درازی این نوع میکروفون به عنوان یک دستگاه صوتی که دارای خصوصیتهای برجسته باشد پذیرفته همگان بوده است. با این وجود میکروفون خازنی نقص های متعددی دارد؛ از جمله این که امپدانس درونی آن بسیار است وبواسطه همین خاصیت لازم می شود که در موقع استعمال، آنرا با یک تقویت کننده مقدماتی به طریقی بسیار نزدیک همراه سازند واین امر سبب می گردد که در داخل امپدانس فوق العاده زیادی که برای تریدون میکروفون با تقویت کننده مقدماتی لازم است تولید نوفه گردد.

برای این میکروفون یک ولتاژ پلاریزه کننده که بتواند در فاصله 200تا400 ولت تغییر کند لازم است واین ولتاژ را یا باید از باتری گرفت ویا بوسیله یک دستگاه  مستقیم کننده،که بازده شان بوسیله صافی خیلی خوبی تصفیه شده باشد تامین کرد. به خاطر همین نقصها بجای استعمال میکروفون خازنی میکروفون های بلور دار یا میکروفون های الکترودینامیک را در بسیاری از دستگاههای صوتی بکار می برند. ولی کاربرد زیاد آن به عنوان دستگاه استاندارد اولیه جهت تنظیم اسبابها در پژوهشهای آکوستیکی بواسطه دقت زیادی است که این میکروفون در موقع ضبط صوت دارد و از اینرو هنوز برای تایید تجزیه وتحلیلهای تجربی مورد استفاده  قرار می گیرد.

از آنجا که امپدانس درونی میکروفون از نوع ظرفیت است ، اثر اولیه عمده ظرفیت کابل این است که بدون حذف بعضی از فرکانسها در آنها تنش وارد سازد. میکروفون های خازنی معمولی عموماً برای تنظیم دستگاههای دیگر به کار می روند. برای این مقاصد الزام گذاشتن تقویت کننده مقدماتی در محفظه میکروفون عیبی ندارد، مگر اینکه چون اندازه فیزیکی میکروفون را زیاد می کند ممکن است پدیده پراش ایجاد شود واندازه گیری موجهای صوتی را مخدوش سازد.

یکی از برتریهای میکروفون خازنی در موقعی که برای استانده کردن سایر کمیت ها بکار می رود این است که مانند میکروفون های الکترودینامیکی احتیاجی به ترانسفورماتور ترونده ندارد. بدین طریق از تغییراتی در

نسبت ولتاژ ترانسفورماتور که سبب تغییر فرکانس ویا سبب تغییر بار می شود اجتناب می گردد وبه علاوه پاسخ مدار باز میکروفون خازنی نسبت به تغییرا تکمیت های فیزیکی از قبیل مقاومت ومغناطیس شدن مستقل است. در اثر این خاصیت امکان دارد میکروفون هایی ساخت که از لحاظ فیزیکی کاملاً مشابه با هم باشند و به علاوه تنظیم آنها ثابت بماند وبا گذشتن زمان تغییر نکند و از آن راه بتوان به کمک آن دستگاهی را بطور دقیق تنظیم کرد وبرای سایر کارها به کار برد.

نظرات 2 + ارسال نظر
... خان شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:55 ب.ظ

خبر آمد خبری در راه است/ سر خوش آن دل که از آن آگاه است
حالا اینکه اون خبر چیه و اون دل آگاه مال کیه و چطوری با خبر شده و اینکه من کیم و منظورم چیه و آیا اون دل آگاه فقط مال منه یا اینکه از این دلهای آگاه بازم هست زیاد مهم نیست...
یا حق!!!

زهرا پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ب.ظ http://zahra1146.blogfa.com

سلام ببخشید یهمدار مبدل صوت به لرزش میخوام با توضیح وشکل نقشه

توروخدا کمک کنید بهم خبربدید هر وقت گذاشتید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد