السلام علیک یا حسن بن علی (ع)

                      gol
یا حسن توسیب خوشبوی من هستی
, تومحبوب من وبرگزیده خالص قلبم می باشی .

«پیامبراکرم(ص)»

اگر عمری بیارایم سخن را            نشاید نعت من نعت حسن را

میلاد سبط اکبر کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بر تمامی شیعیان جهان مبارکباد.

بگو انتگرال رادیکال سینوسX چه مزه ای است

بعضی زندگی نمی کنند فقط درس می خوانند، خواب و خوراکشان هم لابد با خداست که فعلاًافقی نشده اند! واژه هایی مثل «گپ زدن»، «تفریح و استراحت» و حتی «جمعه تعطیله» برای آنها مبهم و تعریف نشده است! مثلاً بعد از سه ساعت که از سوتی بازی های سرکلاس تعریف می کنید، طرف برمی گردد عینک را روی چشم هایش جابجا می کند و زیرلب می گوید «انتگرال رادیکال سینوسx»؟!! خب... من پیشنهاد می کنم اگر می خواهید ازنظر روانی حالا حالاها سالم بمانید هیچ وقت با این تیپ آدم ها هم اتاق نشوید البته میل خودتان است!
بعضی از آدم ها درس را مثل بچه آدم یا حوا- فرقی نمی کند!- می خوانندها، ولی حرص و جوشی که می خورند، آدم از این عصبانی می شود. از اول صبح تا آخر شب هم، هی وای وای می کنند که فلان چیزشان مانده و نخوانده اند! این گونه موارد روی هرچی اسفند روی منقل هست کم می شود، البته من پیشنهاد می کنم اگر با یکی از این دسته هم اتاق هستید حداقل شب های امتحان از آنها خداحافظی کنید و برای خودتان نفس بکشید
!
بعضی دیگر از آدم ها هم هستند که هول ولای شب های امتحان لاغرشان کرده ولی متأسفانه فرصت کمی برای درس خواندن برایشان پیش می آید. این گونه افراد پیش قدم انواع و اقسام کارهای فرهنگی! دانشگاه بوده و چون در این موارد سرشان را به شدت شلوغ کرده اند گاهی مثل خود همین دیوانه ها همه کاری انجام می دهند و مهارت زیادی هم در گفتن «بی خیال درس و مقش» دارند و خلاصه شب و روز نمی شناسند. این گروه عجیب وغریب دانشجو
!
اگر با این گروه سروکار دارید شما هم بفرمایید «بی خیال ادا و اطوارهای غیرعادی و رفت و آمدهای غیرطبیعی شان» خیلی بهتر است
!
بعضی از آدم های شریف هم هستند که حضورشان در کلاس برای خاطر حضوری زدن است و فرار از جزوه نویسی های آخر ترم، اصولاً این گونه افراد خیلی باحال اند و انگیزه دانشگاه آمدنشان لفظ یدکی " مهندس" است که باد به غبغب بیاندازند وسربالا بگیرند و... ما اینیم دیگه! تیپ این افراد هیچ ارتباطی به گیرنده های شما ندارد ولی به نظر من هم اتاقی با سه گروه قبل خیلی بهتر از یک دقیقه چونه زدن با این گروه است، مسئله حرف حساب نیست ها
!!

کاربردهای فناوری نانو

همانطور که پیشتر اشاره شد فناوری نانو یک رشته جدید نیست بلکه یک نگرش ورویکرد جدید درتمام علوم می باشد. درذیل جهت روشن شدن اهمیت این رویکرد مواردی ذکر می گردد.

فناوری نانو والکترونیک

هر18 ماه یکبار یا زمانی دراین حدود اندازه سیم ها وترانزیستورها نصف می شود درحالیکه سرعت تراشه ها(chips) دو برابر می گردد. سیم ها درحال حاضر ضخامتی درحدود کسری ازمیکرون دارند. تا چه زمانی می توان اندازه اجزا را نصف کرد وانتظار داشته باشیم که درست عمل کنند؟ بزودی ابعاد به قدری کوچک می شوند که اثرمکانیک کوانتمی درمورد آنها ظاهر خواهد شد. این اثر به نام تونل زنی(tunneling) معروف است. بدین معنی که الکترونها بین ترازهای غیرمجازشروع به حرکت نموده وبنابراین مسیری را که ازقبل موردنظربوده طی نخواهند کرد.

این پدیده باعث کارکرد نادرست وسایل الکترونیکی وازبین رفتن حافظه رایانه ها می گردد. با استفاده ازفناوری نانو, انسان قادربه خلاقیت خواهد بود, آرزویی که بشرقرن هاست به دنبال دستیابی به آن می باشد. تا به حال انسانها با استفاده ازمواد موجود درمحیط وازطریق اصلاح آنها, اقدام به ساخت وسایل می کردند, ولی با استفاده ازاین فناوری انسانها قادرخواهند بود که مواد و وسایل مورد نیازخود را ازطریق قراردادن اتمها کنارهم ایجاد کنند. این اقدام بزرگترین جهش درطول تاریخ بشر می باشد. بدین ترتیب ازاین به بعد دیگرمشکل منابع وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال انسانها می توانند با استفاده ازآب دریا بنزین تولید نمایند!

بدین ترتیب امکان ساخت نانورایانه ها ونانو تراشه ها به وجود خواهد آمد وسرعت انجام عملیات بسیارزیاد ورایانه ها ارزان خواهد شد. هدف ازفناوری نانو ساخت محصولات ارزان, کوچک وهوشمند می باشد.

خیلی وقت(آپدیت) پیش یه مطلبی اینجا کار کرده بودم که یه شعر طنز بود با نام اهل دانشگاهم ....چند روز پیش یه شعری باهمین سبک وسیاق توی سایت نسل3 خوندم ....که پیرو همون شعر قبلی اینجا می نویسمش:

اهل دانشگاهم
روزگارم خوش نیست
ژتونی دارم
خرده عقلی
سر سوزن شوقی
اهل دانشگاهم پیشه ام گپ زدن است
گاه گاهی می نویسم تکلیف
می سپارم به شما
تا به یک نمره ناقابل بیست
که در آن زندانیست
دلتان زنده شود
چه خیالی چه خیالی می دانم
گپ زدن بیهوده است
خوب می دانم دانشم بیهوده است
اوستاد از من پرسید
چقدر نمره زمن می خواهی
من از او پرسیدم
دل خوش سیری چند
اهل دانشگاهم
قبله ام آموزش
جانمازم جزوه
مشق از پنجره ها می گیرم
همه ذرات وجودم متبلور شده است
درسهایم را وقتی می خوانم
که خروس می کشد خمیازه
مرغ و ماهی خواب است
خوب یادم هست
مدرسه باغ آزادی بود
درس بی کرنش می خواندیم
نمره بی خواهش می آوردیم
تا معلم پارازیت می انداخت
همه غش می کردیم
کلاس چقدر زیبا بود و معلم چقدر حوصله داشت
درس خواندن آنروز
مثل یک بازی بود
کم کمک دور شدم از آنجا
بار خود را بستم
عاقبت رفتم در دانشگاه
به محیط خشن آموزش
و به دانشکده علوم سرایت کردم
رفتم از پله کامپیوتر بالا
چیزها دیدم در دانشگاه
من گدایی دیدم در آخر ترم
در به در می گشت
یک نمره قبولی می خواست
من کسی را دیدم
از دیدن یک نمره ده
دم دانشگاه پشتک می زد
من نمی خندم اگر دوست من می افتد
من نمی خندم اگر نرخ ژتون را دوبرابر بکنند
و نمی خندم اگر موی سرم می ریزد
من در این دانشگاه
در سراشیب کسالت هستم
خوب می دانم استاد
کی کوئیز می گیرد
برگه حذف کجاست
سایت و رایانه آن مال من است
تریا، نقلیه و دانشکده از آن من است
ما بدانیم اگر سلف نباشد
همگی می میریم
و اگر حذف نباشد
همگی مشروطیم
نپرسیم که در قیمه چرا گوشت نبود
کار ما نیست شناسایی مسئول غذا
کار ما نیست شناسایی بی نظمی ها
کار ما شاید اینست که در مرکز پانچ
پی اصلاح خطاها برویم

چه کسی معادلات انتگرال را کشف کرد؟

«ویتو ولترا», ریاضیدان برجسته ایتالیایی که در سال 1896م موفق به کشف معادلات انتگرال شدوسپس درصدد بر آمدآنالیزجدیدی اختراع کند که دیگرازمقادیر X وY وغیره بحث نکند, بلکه به طور کلی توابع را درروابط وارد سازد. این اختراع جدیدکه حساب توابع نام داشت, نقطه تکامل علوم ریاضی از عهد عتیق تا زمان حال بود ودرحقیقت نقطه نهایی این تکامل محسوب می شد.

بعضیا...

بعضی مثل رادیو می مونن؛ هر چی می خوان می گن ولی هرچی بگی نمی شنون!      

بعضی مثل شبکه اینترنتند؛ از هر موضوعی یک فایل اطلاعاتی دارند!

بعضی مثل چسب دوقلو هستن؛ اگر دستشون با گوشی تلفن مخلوط شد، دیگه باید سیم را برید!

بعضی مثل موتور گازین؛ پرسروصدا، کم سرعت وکم طاقت!

بعضی مثل موبایلن؛ هروقت کارمهمی پیش می یاد دردسترس نیستند!

بعضی مثل نمکدون می مونن؛ هر جا که رسیدن نمک می ریزن، به خصوص سرکلاس مدار!

بعضیا....؟

امام علی(ع):

علم دو گونه است:علم فطری وعلم اکتسابی؛ علم اکتسابی اگرهماهنگ با علم فطری نباشد، سودمند نخواهد بود.    

 

             خانم فاطمه ساکی(روزانه)

                                         و

                             آقای احسان غریب رضا(شبانه)

 

کسب رتبه های برتر نیمسال گذشته را دربین دانشجویان برق83 به شما تبریک گفته، آرزومند توفیقات روزافزون شما هستیم.