شرایط مطالعه بهتر:

ketab

1-درس های خود را برنامه ریزی کنید که هنگام مطالعه ابتدا کتاب های آسان را بخوانید؛

2- درهنگام مطالعه یک کتاب ابتدا از قسمت های آسان وجذاب شروع کنید وبعد به سراغ بخش های مشکل تر آن بروید، این کار را می توانید با مرور قسمت های قبلی خوانده شده آغاز کنید. قسمت های آسان وجذاب علاقه شما را به مطالعه بیشتر می کند؛

3- دربرنامه ریزی درسی خود موضوع های مشابه را پشت سرهم قرار ندهید وآن ها را یکی پس ازدیگری مطالعه کنید وتا حد ممکن بین آنها فاصله بگذارید؛

4- اگر می خواهید چند کتاب را دریک روز مطالعه کنید، ابتدا زمان های خواندن وترتیب قرارگرفتن آنها را مشخص کنید وبعد به مطالعه بپردازید؛

5- حتی المقدور برای یک کتاب بیش ازدو ساعت وقت درنظر نگیرید وزمان های مطالعه را به مدت های دو ساعته تقسیم کنید. تصور نکنید که هرچقدر زمان مطالعه یک کتاب بیشتر باشد بهتر است، برعکس هرچقدر زمان کوتاه تر گردد وموضوع مورد مطالعه عوض گردد، میزان یادگیری افزایش می یابد؛

6- اگر می خواهید در 6روز هفته 6 کتاب بخوانید، هرگز یک کتاب را دریک روز نخوانید وبرای 6 روز، 6کتاب جداگانه درنظر نگیرید. بهتر است هر روز را به 6 قسمت تقسیم کنید ودرهر قسمت یک کتاب را بخوانید، این روند را در 6 روز هفته ادامه دهید؛

7- به روش تدریجی درس بخوانید، یعنی درطول سال تحصیلی درس بخوانید وخواندن دروس را به شبهای قبل از امتحان موکول نکنید. مطالعه تدریجی وبا تداوم در طول سال تحصیلی بسیار بهتر از مطالعه فشرده وبا تراکم در چند روز قبل از امتحان است؛
8- برنامه درسی خودر اکوتاه، ساده، وقابل اجرا تنظیم کنید وتوجه داشته باشید که رعایت نظم از شرایط مهم مطالعه است وبه ایجاد تمرکز حواس کمک می کند.

موفق باشید...

گلابی!

 

golabi!

اگر تا حالا فکر می کردید اصطلاح «رشته گلابی» را فقط من و شما بلدیم کاملا در اشتباهید. یک توضیح کوچک اینکه در دانشگاه ها و مدارس به یکسری از دروس و رشته هایی که مصرف آی کی یوی کمتری را می طلبند، می گویند این درس گلابی است یا واحد گلابی یا... حالا بشنوید از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری - جناب دکتر محمدمهدی زاهدی- که در جلسه معارفه معاونان جدید خود در وزارت خانه، به هنگام معرفی معاون فرهنگی جدید خود گفته:« این معاونت یکی از کلیدی ترین معاونت های وزارتخانه است و وظایف حساسی دارد و خلاصه فکر نکنید از این معاونت های گلابی است»!

 bluetooth

این روز ها واژه Bluetooth که به فارسی دندان آبی ترجمه می شود دیگر واژه عجیب و غریبی نیست. حداقل کسانی که از گو شی تلفن همراه استفاده می کنند این واژه را شنیده اند. اما آیا وا قعا می دانید که این واژه چیست و چه کاری انجام می دهد؟

بلو توث در واقع یک نوع فن آوری ارتباط بی سیم از طریق امواج رادیویی ست . پیش از ابداع این فن آوری ارتباط وسایل الکترونیکی با یکدیگر یا از طریق کابل و سیم و یا به صورت بی سیم از طریق امواج مادون قرمز انجام می شد که هر کدام از این روش ها مشکلات خاص خودشان را داشتند.
کابل ها و سیم ها نیاز به تخصص در اتصال ها و نیز داشتن اتصالات خاص و ویژه هر دستگاه است. که برای دستگاه های دیگر قابل استفاده نیست و بنابر این پیچیدگی ها و مشکلات خاص خود را دارد. امواج مادون قرمز نیز فقط ارتباط مستقیم نقطه به نقطه و البته تک به تک دارند. بنابر این برای استفاده از دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون شما باید این کنترل را مستقیما به سمت تلویزیون بگیرید و به علاوه این دستگاه کنترل مثلا برای دی وی دی خوان شما قابل استفاده نیست .
به دلیل مجموعه مشکلات و پیچیدگی هایی که در سیستم های مختلف و گسترده اتصالی دستگاه هایی الکترو نیکی وجود داشت این تفکر به و جود آمد که یک فن آوری بی سیم که بتواند به صورت همگانی و با تمام دستگا ه ها مورد استفاده قرار بگیرد ایجاد شود و این تفکر پایه فن آوری بلو توث بود.

بلو توث استانداردی است که تو سط گرو هی از تو لید کنند گان دستگا ه های الکترو نیکی ابداع شد تا برای این دستگا ها قابلیت ایجاد اتصال مستقیم و بدون استفاده از کابل یا امواج مادون قرمز را فراهم کند. این استاندارد به صورت جهانی قابل استفاده است و تمام دستگا ها از جمله کامپیو تر- گوشی تلفن همراه -صفحه کلید-کامپیو تر های جیبی و سایر وسالی را می توان از طریق آن و بدون هیچگونه سیم گشی یا استفاده از کابل و یا تجهیزات اتصالی دیگر با یکدیگر ارتباط داد.

مزیت های مهم ارتباط به طریق بلو توث ارزان بودن- بی سیم بودن و البته ساده بو دن آن است. این دستگا ه ها خود به خود دستگا ها ی دیگر را پیدا می کنند و شما نیازی به انجام هیچ کار خاصی نخواهید داشت.
فرکانس ارتباطی سیستم بلو تو ث معادل 2.45 گیگا هرتز است که در یک توافق بین المللی اختصاصا برای این کار کنار گذاشته شده است. و هیج سیستم دیگری از آن استفاده نکرده و نخواهد کرد.
این فرکانس مابین فرکانس امواج تلویزیو نی و امواج ماهواره ای است و شدت این امواج به قدری کم است که با هیچ دستگاه دیگری تداخل نخواهد کرد. از دیگر مزیت های سیستم بلو توث این است که نیازی به ارتباط نقطه به نقطه مستقیم ندارد و حتی دیوار های خانه نیز مانع بر قراری ارتباط نمی شود. اما متاسفانه دامنه و برد این امواج کم است (معادل 10 متر) و بنابر این در ارتباط دورتر نمی توان از این فن آوری استفاده کرد. همچنین برای جلو گیری ار تداخل امواج بلو توث برای کنترل دستگا های مختلفی که در یک مکان قرار دارند سیستم بلو توث تغیرات جزئی بسیار کمی در فرکانس ارسالی ار سال می کند که تقریبا 1600 بار در ثانیه.!
با تو جه به اینکه این تغییرات توسط دستگا های بلو توث انجام می شود احتمال اینکه در هر بازه زمانی معادل یک هزار و ششصدم ثانیه دو سیستم یک فرکانس تصادفی یکسان ایجاد کنند تقریبا صفر است و بنابر این مشکل تداخل کنترل بلو توث نیز از بین رفته است.
اگر مشکل برد فن آوری بلو توث حل شود این نحوه بر قراری ارتباط به زودی در بسیاری از دستگا های الکترو نیکی از جمله تلفن ها - کامپیو تر ها شبکه های کامپیو تری .. . مورد استفاده فراوان قرار می گیرد.

«مقام معظم رهبری»

                                                   

اگرجهت زندگی دانشجو این باشد که به مسائل جامعه وآنچه که می گذرد بی اهمیت، بی اهتمام، بی علاقه وبی مبالات باشد، مصیبت خیلی بزرگی است.

دانشمند ایرانی موفق به ساخت موجبرسیلیکونی شد

گروهی ازپژوهشگران کانادایی وآلمانی با همکاری یک دانشجوی ایرانی دانشگاه «تورنتو» به شیوه جدیدی برای ساخت موجبرهای سیلیکونی دست یافتند, که می تواند به مثابه گامی جدید درتلفیق سیستم های اپتیکی والکترونیکی به تحول درارتباطات مخابراتی ورایانه ای منجرشود.مهندس امیرنژاد ملایری دانشجوی دکتری اپتیک دانشگاه تورنتو که به عنوان دانشجوی اصلی دراین تحقیق همکاری داشته, درگفتگو با ایسنا اظهار داشته: دراین تحقیق که با همکاری گروهی ازپژوهشگران دانشگاه «تورنتو» ودانشگاه «ینا» آلمان انجام شده, برای نخستین بارموفق شدیم با استفاده ازتابش لیزر فوق سریع به سیلیکون کریستالی, آن را به موجبرنوری تبدیل کنیم. تکنیک پردازش لیزری که که موجبرهای کم افت درسیلیکون های کریستالی ایجاد می کند, درآینده امکان شکل گیری مدارهای اپتیکال سه بعدی را دریک چیپ فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: موجبرهای نوری به عنوان عامل هدایت نور, پایه اصلی اپتیک تلقی می شوند ونقش آنها دراین عرصه همانند نقش سیمهای مسی درالکترونیک است. موجبرهای نوری که ویژگیهای دیوالکتریک دارند, درکنارهمان قرارگرفته اند ودوماده با ضریب شکست متفاوت را ایجاد می کنند. نژاد ملایری با اشاره به اینکه برای تبدیل یک ماده به موجبر باید ضریب شکست لایه های افقی یا عمودی آن را تغییر داد, تصریح کرد:در روش های متعارف برای ساختن موجبرهای نوری ازتکنیک پیچیده ای که مستلزم لیتوگرافی, استفاده ازکوره وطی مراحل مختلفی است, که بسیار دشوار وپرهزینه بوده ودرعین حال تنها امکان تغییر درسطح خارجی ماده وجود دارد ودرنتیجه بخش عمده ماده به هدر می رود, ولی با استفاده ازلیزر می توان به صورت سه بعدی به لایه های مختلف ماده دسترسی پیدا کرد وضریب شکست سطوح مختلف آن را در عمق های مختلف تغییر داد.

با عرض سلام وپوزش به خاطر غیبت چند روزه!
راستش غیبت من به خاطر اون سری! مسائل نبود دلیلش این بود که اخوی گرامی تصمیم گرفتن سیستم کامپیوتر رو ارتقا بدن و کامپیوترما این چند روزه بستری بودن!
 از این که به این وبلاگ سر زدین وکامنت گذاشتین متشکرم
و اما در مورد حرفو حدیثایی که نتیجش این شد: تقصیر بلاگر بوده!
همین جا باید عرض کنم که این جناب فرمانده از دوستان بسیار بس...........یار! خوب(با س.س.ل اشتباهی نشه) وگرامی بنده هستن... که این وبلاگو قابل دونستن نظر دادن قابل توجه بعضیا که به دوست من چیزی گفتی نگفتی ها!
دیگه.... نماز روزه همگی قبول التماس دعا....