تازه ها از برق

تولید برق از شکر

دانشمندان سرگرم طراحی باتریهایی هستند که در آنها از نوعی باکتری شکر خوار برای تولید برق استفاده می شود. به گزارش سایت اینترنتی بی بی سی یک نوع باکتری که به تازگی در لایه های رسوبی کف دریا شناسایی شده قادر است با مصرف شکر الکتریسیته تولید کند.

محققان عقیده دارند از آنجا که شکر در محیط زیست به وفور یافت می شود از این باکتری می توان برای تولید باتریهایی استفاده کرد که با هزینه ای کم در مناطق دور افتاده برق تولید می کنند.

دانشمندان دانشگاه ماساچوست در آمریکا در تحقیقات جدید خود نشان دادند باکتری "رودوفراکس فریردوستز " می تواند با مصرف شکر ساده که در انواع میوه ها یافت می شود برق تولید کند.

این باکتری که در رسوبات دریایی ایالت ویرجینیا در آمریکا شناسایی شده می تواند با کارایی زیادی شکرهای ساده از قبیل گلوکز، فروکتز واکسیلوز را مصرف کرده وبرق تولید کند.

به گفته محققان با وجود آنکه فرایند جدید تولید برق کارایی زیادی دارد اما کند است وهم اکنون از این فناوری می توان برای تولید الکتریسیته برای لوازم کم مصرف نظیر ماشین حساب استفاده کرد. در بهترین حالت با استفاده از این فناوری می توان از یک فنجان شکر برای تامین برق مورد نیاز یک لامپ 60 واتی به مدت 17 ساعت بهره گرفت. استفاده از این نوع باتری در مکانهایی که شارژ باتریها مشکل ویا هزینه بر است ارزش زیادی دارد . همچنین می توان از این فناوری برای تولید برق در مکانهایی دوردستی که دارای ضایعات کشاورزی هستند استفاده نمود.

نظرات 1 + ارسال نظر
لیزارد پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:30 ب.ظ

من تازه دارم می فهمم که این دو سال گذشته رو الکی نگذروندم و واقعاً دارم یه مهندس کامل میشم!دلیلشم اینه که خودم با فکر خودم چیزای جدیدی رو کشف کردم که میشه باهاشون برق تولید کرد؛من فهمیدم که علاوه بر شکر از قند هم میشه برای این منظور استفاده کرد به این ترتیب که ابتدا قند رو با گوشت کوب خوب می کوبیم بعدش یه سری باکتری میان وسط(آمیب ها و کوکسی ها) بعدشو دیگه خودتون میدونین...........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد