تازه ها از برق

پلاستیک جدید در راستای تولید برق از نور خورشید

یک پروفسور کانادایی در دانشگاه تورنتو موفق به ساخت پلاستیکی شده است که به مراتب برق بیشتری از نور خورشید می گیرد. به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران و به نقل از CanadianPress ، این خبر می افزاید که محققان دانشگاه تورنتو ، پلاستیکی اختراع کرده اند که از ماده حساس مادون قرمز است و می تواند پنج برابر بیشتر از نور خورشید برق تولید کند. سیستمهای امروزه می توانند تنها 6 درصد انرژی خورشید را به برق تبدیل کنند در صورتیکه این پلاستیک جدیدمی تواند تا 30 درصد انرژی خورشید را به برق تبدیل نماید.

تد سرجنت، پروفسور بخش مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه تورنتو در اینباره گفت: این کشف می تواند منجر به ساخت پیراهنهایی شود که می توانند تلفنهای موبایل ودستگاههای بیسیم را شارژ کند.

سرجنت وچند محقق دیگر توانسته اند ذرات کوچکی با قطر سه تا چهار نانو متر که نام Quantum dots بدان داده اند، با یک پلیمر ترکیب کنند و پلاستیکی بسازند که از نور مادون قرمز انرژی می گیرد.

نور مادون قرمز با چشم معمولی قابل دیدن نیست اما همان چیزیست که در ریموت کنترل های تلویزیون و ویدیو به مقدار خیلی کم برای کنترل به کار می رود.

سرجنت معتقد است که هنوز نیمی از توان خورشید را از دست می دهیم . او اعتقاد دارد که نور خورشید این توان را دارد تا بتوان از آن هر روز انرژی گرفت که 10000 بار بیشتر از مصرف تمام دنیاست . او می گوید از این پلاستیک می توان در هر موردی استفاده کرد ومی توان آنرا مانند رنگ روی دیوار به کار برد . او معتقد است که می توان این فیلم مخصوص را روی لباس اسپری کرد و یا با آن پارچه بافت. بدین ترتیب بزودی سر آستین و یقه های لباسها می توانند دوربین و موبایل ها را شارژ کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد