تاره ها از برق

 

انتقال داده های اینترنتی با استفاده از برق فشار قوی

یک محقق ایرانی موفق شده است مشکل انتقال داده های اینترنتی با استفاده از برق فشار قوی را حل کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران، به نقل از ایرنا، چند شرکت آمریکایی واروپایی سرگرم انجام آزمایشهایی هستند که براساس آنها می توان سیستمهای پرقدرت اینترنت موسوم به اینترنت با باند عریض را به صورت علایم الکتریکی با تواتر بسیار زیاد ، از طریق خطوط برق فشار قوی که در همه شهرها وروستاها موجود است انتقال داد.

یکی از محدودیتهایی که برای این سیستم وجود دارد آن است که زمانی که خطوط برق از دکلها منشعب می شوند این امر موجب انعکاس در در علایم اینترنتی ودر نتیجه پایین آمدن کیفیت آنها می شود.

اما به نوشته ماهنامه علمی "ساینتیفیک امریکن" یک گروه از محققان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به سرپرستی یک مهندس ایرانی به نام محسن کاوه راد در کنفرانس مخابرات وشبکه های تجاری که موسسه مهندسان برق والکتریک در آمریکا برگزار کرده اند اعلام کردند که توانسته اند راهی برای حل این مسأله پیدا کنند.

کاوه راد وهمکارانش با استفاده از شبیه سازی رایانه ای به بررسی این نکته پرداختند که اگر با استفاده از ترانسفورماتور ها و وسایل دیگر ، خطوط الکتریکی را سنکرونیزه کنند چه تأثیری در انتقال علایم اینترنتی خواهد داشت.

در این آزمایش روشن شد که با این تمهیدات می توان میزان انعکاس علایم اینترنتی را به حداقل کاهش داد ودر نتیجه با استفاده از خطوط برق فشار قوی علایم اینترنتی را با سرعت چند صد مگا بایت در هر ثانیه به نقاط مختلف منتقل نمود.

این سرعت به مراتب بیش از سرعت کابل یا دی.اس.ال است.

تنها نکته ای که به گفته کاوه راد می بایست مد نظر قرار گیرد  هزینه استفاده از این تمهید جدید است زیرا کاربرد ترانسفورماتورها و ادوات دیگر می تواند بر روی علایم رادیویی تأثیر بگذارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
Khodaa یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 06:35 ق.ظ

Vaay bar mellaty keh az chenyn navaabeghy ghadr shenaassy nemykonad. Vaay bar aanhaa keh Professor Kavehrad ra Mohhandes mykhaanand

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد