Yahoo Briefcase

اگر شما هم از جمله کاربران همیشگى اینترنت باشید، بدون شک، براى ذخیره فایل‏ها و اطلاعاتى که از اینترنت دریافت مى‏کنید، همواره با مشکل فلاپى‏هاى پر شده، یا درایوهاى مملو از فایل‏هاى مختلف روبه‏رو هستید.
فضاهاى رایگان موجود در وب که براى ذخیره‏سازى فایل‏هاى مختلف به کار مى‏روند، توانسته‏اند مقدار زیادى از این مشکل را بر طرف سازند؛ درست همانند حافظه کامپیوتر که بر روى اینترنت نصب شده باشد.
به طور مثال، سایت یاهو www.Yahoo.com//:http با در اختیار قرار دادن امکانى چون Yahoo Briefcase فضایى به اندازه 10 تا 30 مگابایت در اختیار کاربران اینترنت قرار داده است؛ فضایى که به طور رایگان مى‏توان فایل‏هاى مختلفى چون متن، موسیقى، تصویر، فایل‏هاى گرافیکى، صفحات وب و ... را با فرمت‏هاى مختلف در آن ذخیره نمود.
با استفاده از این قابلیت اینترنت، شما مى‏توانید تصاویر مورد نیاز براى وبلاگ، صفحات شخصى و یا پروفایل آى دى (ID) خود را در Briefcase ذخیره نموده، براى نمایش آنها در وب، آدرس تصاویر و یا فایل مورد نظر موجود در Briefcase را بدهید.
همان طور که گفته شد، Briefcase، در واقع محلى براى ذخیره فایل‏هاست و مى‏توان در سراسر نقاط دنیا، به راحتى و تنها با اتصال به اینترنت، به آن دسترسى پیدا نمود. در این شماره قصد داریم با نحوه استفاده از Yahoo Briefcase بیشتر آشنا شویم.
ورود به Yahoo Briefcase
براى این منظور، ابتدا وارد صفحه اصلى Yahoo شوید؛ یعنى در قسمت آدرس (Address bar) صفحه وب خود، آدرس زیر را تایپ کنید.
www.Yahoo.com//:http
سپس روى لینک Briefcase موجود در صفحه مذکور، کلیک نمایید. همچنین مى‏توانید مستقیماً با آدرس Briefcase.yahoo.com//:http وارد Briefcase شوید.
در صورتى که قبلاً براى خود ID ایجاد نکرده باشید، در این قسمت، ابتدا بایستى ثبت نام یا Sign up نمایید. (همانند ایجاد ID براى پست الکترونیکى).
با فرض داشتن ID، بعد از وارد نمودن نام کاربرى یا User name و رمز خود، بر روى گزینه sign in یا log in کلیک نمایید.
حالا درون محیط Briefcase هستید. با انتخاب گزینه Add file و سپس Create a new file، مى‏توانید به ایجاد پوشه‏ها یا فولدرهاى مورد نظر خود بپردازید. از طرفى با انتخاب گزینه yahoo specials در قسمت options، توانید برنامه و فایل‏هاى رایگان را از سایت یاهو دریافت نمایید.
ذخیره نمودن فایل در Briefcase
در صفحه اصلى Briefcase Yahoo، بر روى Add file کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود. سپس با انتخاب گزینه Browse، مسیر فایل مورد نظر خود را مشخص نمایید و نامى براى آن انتخاب کنید و در نهایت، گزینه Upload را کلیک نمایید.
با کمک روش فوق، شما مى‏توانید یک فایل و یا حداکثر 6 فایل را به طور همزمان به Briefcase ارسال کنید که در این حالت ، هر فایل بایستى حداکثر 5 مگا بایت فضا اشغال نماید. بدین ترتیب مى‏توانید در فضاى رایگان وب، لیستى از فایل‏هاى مورد نظر خود را ذخیره کنید. براى استفاده از فایل‏ها، مى‏توانید در هر جاى دیگر دنیا، تنها با انتخاب فایل خود و کلیک بر روى گزینه Open، یا دو بار کلیک بر روى نام فایل، محتواى آنرا ببینید.
جالب آن که شما مى‏توانید با کلیک بر روى گزینه Edit Settings، وضعیت دسترسى دیگران به فایلتان را تعیین نمایید. به این ترتیب که یکى از چهار سطح دسترسى را مى‏توانید انتخاب نمایید:
Private: دسترسى شخصى.
Public: دسترسى به صورت عمومى.
Friends: فقط کسانى که معرفى مى‏کنیم.
Age Restriction: فقط افراد 18 سال به بالا.
بعد از انتخاب یکى از چهار گزینه فوق، گزینه Save را کلیک کنید.
ارسال فایل از طریق Briefcase
براى ارسال یک فایل، کافى است فایل مورد نظر را انتخاب کنید؛ سپس با انتخاب گزینه E-mail، مى‏توانید فایل انتخابى را براى پنج آدرس گیرنده، به همراه توضیح یا متن نامه ارسال نمایید. بدین ترتیب با انتخاب گزینه Send، نامه‏اى که حاوى فایل انتخابى شما مى‏باشد، براى آدرس مورد نظر ارسال مى‏گردد.
علاوه بر سایت یاهو، از جمله سایت‏هاى موجود در اینترنت که فضاهاى رایگان براى ذخیره‏سازى فایل در اختیار شما قرار مى‏دهند عبارتند از:
NetFirms.com
FreeWebsiteProviders.com
ShareMation.com

منبع

نظرات 6 + ارسال نظر
س.س یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 05:46 ب.ظ

فاطمه ؟!!!
مشکوک میزنیا !!! :)

زیتون چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:03 ق.ظ

این امتحانات کی قراره تموم شه به سلامتی ؟!!!

S.S.L دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:11 ق.ظ

سلام !
اون جا چه خبره ؟! که خبری ازتون نیست ؟!!!
نکنه انتخاب واحده ؟!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:43 ب.ظ

باباجون یه آپ درست وحسابی بکن!این که نشد!:(

یکی از طالبان !!! پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:05 ق.ظ

بعضیا فکر میکنن که دانشگاه چمران مثل دانشگاه درپیت تهرانه که فرط و فرط امتحانای آبکی بگیرن !!! اینجا بچه ها اینقدر "طالب" علم هستن که از دو هفته قبل از هر امتحان ، شروع میکنن به خوندن و این اصلا به این معنی نیست که اونها در طول ترم ، لای کتاباشون رو باز نکردن !!! :)))

س.س.ل دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام !
بیخشیدا ! منظورتون از اون بعضیا من که نیستم ؟! در این که دانشگاه تهران درپیته (!) شکی نیست ، منم ایشالا خلاص میشم از دستشون (!!!) ، ولی خداییش امتحاناتون زیادی طول کشید ! حوصله مون سر رفت !
استادای گرام این جا هم دقیقا به همین نیت ( مبارزه راسخ با سر رفتن حوصله قشر دانشجو !) به قول شما فرط و فرط ( ! ببخشیدا ! ... راستی چرا با ط ؟!! ) امتحان می گیرن !
همین !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد