توصیه های سال بالایی ها

پارسال که وارد دانشگاه شدیم, چندتا از بروبچه های سال بالایی موقع ثبت نام دوروبرمان می پیچیدندوتوضیح واضحات می دادند؛مثلا محل امضا رونشونمون می دادند ومی گفتند اینجا روباید امضا کنین.ماهم چون صفری بودیم وگیج, فکرمی کردیم که عجب انسانهای شرافتمندی هستند.وقت باارزش خود را دراختیارمامی گذارند؛ چه دوست داشتنی!

 حالا که دیگه به امید خدا خودمان هم سال بالایی شده ایم و امروز هم روز اعلام نتایج کنکور است, تصمیم گرفتیم همین کار را برای صفری ها انجام دهیم تا آنها هم فکر کنند که عجب انسانهای شرافتمندی...!

  این راهم بگویم آن سال بالایی هایی که صحبتشان رفت الان از بهترین دوستان ما هستند. شما هم این چند نکته ای را که درادامه می آید, به عنوان تحفه ای ازما داشته باشید. خدا بیامرزی اش هم مال خودتان!

1-     تمام نمرات با شماره دانشجویی اعلام می شود؛ ازهمین جا درحراست ازاین شماره کوشا باشید.

2-     درموقع خرید تنقلات وسایرخوراکی ها, حتما آن رادرون یک پلاستیک مشکی بگذارید وگرنه هرگز به اتاق نخواهد رسید.

3-     این را بدانید که معدل نهایی شما, معدل ترم اول است. واین حرف با تجربه به اثبات رسیده است وسعی نکنید خودتان تجربه کنید؛ پس خوب درس بخوانید. البته لزوماً درس خواندن, به معنای زیاد درس خواندن نیست.

4-     سعی کنید یک آشنا(همشهری, هم استانی و...) پیدا کنید تا درموقعیت های مختلف به شما کمک کند ویا هروقت دلتان برای شهرتان تنگ شد, شما را ازدلتنگی درآورد.

5-     درانتخاب دوست وهم اتاقی هایتان دقت کنید!دقت کنید!دقت کنید! نخست موعظه پیر صحبت این حرف است, که ازمصاحبت ناجنس دوری کنید.

6-     به گپ زدن عادت نکنید؛ مسلما تنها کسی که ضررمی کند, خودتان هستید. اینو سر امتحان به طورمشهودی درک خواهید کرد.

7-     درجنگ برتری رشته ها شرکت نکنید؛ زیرا هرکسی رابهر کاری ساخته اند؛ هرچند همه رشته ها سروته یک کرباسند, امابدانید رشته شما بهترین رشته است.

8-     مواظب باشید موقعی که دراتاق آرزوها هستید, درباتلاق مشروطی نیفتید.

9-     برای حل مسائلتان به یک ماشین حساب مهندسی نیازدارید شاید دانشگاه این ماشین را دراختیارشما قراردهد؛ ازاین رودرخرید عجله نکنید.

10- جزوه استاد خیلی تعیین کننده است وهیچ جزوه ای مثل جزوه دست نوشته خود آدم برای شب امتحان مفید نیست؛ این را بعداً متوجه خواهید شد. پس سعی کنید درتمام کلاس ها شرکت کنید واصلاً غیبت نکنید.

11- اگر تعداد واحد ثبت نام شده شما به نظرتان کم است, نگران نباشید؛ زیرا برای جبران آن زمان زیادی وجود دارد وفعلاً نیازبه حذف واضافه ندارید وبا همین واحدها سر کنید.

12- ازهمین اول کار, خوب درس بخوانید؛اما اگراوضاع خیلی وخیم شد, درپایان ترم چیزی به نام حذف تک درس وجود دارد که خیلی به کارمی آید.

13- لزوماً یک هم اتاقی خوب یک دوست خوب هم نیست. سعی کنید مسائل ومشکلاتتان را با تفاهم وگذشت واین حرف ها حل کنید ودر کارها ازهم سبقت بگیرید.

14- اگرسرکلاس مطلبی را نفهمیدید ونتوانستید همان موقع ازاستاد بپرسید, حتماً آن را با هم کلاسیها مطرح کنید واگرکسی بلد نبود, ازخود استاد بپرسید. سؤال هاتون روموکول به شب امتحان نکنید؛ چون اون موقع نه استاد گیر می یاد ونه بچه ها وقت دارند.

15- هیچ وقت به حرف یک سال بالایی به تنهایی اعتماد نکنید وحتماً حرفش را چک کنید ممکن است سر کارتان گذاشته باشد.

16- یکی ازنویسندگان بزرگ می گوید:هیچ وقت کتابهای خود را به دیگران امانت ندهید؛ زیرا تمام کتابهای کتابخانه شخصی من, کتابهایی است که ازدیگران امانت گرفته ام. شما هم این توصیه را جدی بگیرید.

17- توصیه بالا را درباره جزوه هایتان نیز جدی بگیرید؛ زیرا کتاب را می توان دوباره خرید؛ اما جزوه را هرگز! برای اینکارمی توانید جزوه های خود را به گونه ای بنویسید که فقط خودتان بتوانید آنها را بخوانید. اگرهم مجبورشدید که جزوه یا کتابی را به کسی بدهید, حتماً کارت غذاخوری وی را درازای آن دریافت کنید؛ چون کارت های دیگرهیچ اعتباری ندارند!

 امیدوارم دراین راهی که شروع کرده اید, ثابت قدم وموفق باشید....

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 11:24 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد