آشنایی با فناوری معجزه گر آینده جهان-نانو تکنولوژی

در نیم قرن گذشته شاهد حضور حدود پنج فناوری عمده بودیم که باعث پیشرفت های عظیم اقتصادی در کشور های سرمایه گذار و ایجاد فاصله شدید بین کشورهای جهان شد.متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف به این فرصتها پس از گذشت سالیان طلایی آن بها داده می شد که البته سودی هم برای ما به ارمغان نمی آورد همچون فناوری الکترونیک و کامپیوتر در دو سه دهه گذشته که امروزه علیرغم توانایی دانشگاهی و داشتن تجهیزات آن هیچگونه حضور تجاری در بازارهای چند صد میلیاردی آن نداریم.
فناوری نانو جدیدترین این فرصتهاست،که کشور ما باید برای حضور یا عدم حضور در آن خیلی سریع تصمیم خود را اتخاذ کند.فناوری نانو به معنای کنار هم قرار دادن اتمها یا مولکولها و تشکیل مواد،ابزار و وسایلی با دقتی در حد اتم می باشد.بنابراین فناوری نانو یک رویکرد جدید در تمام علوم می باشد.در گذشته بخشهایی از علم فیزیک،شیمی،کوانتوم و بیوشیمی در رابطه با دنیای خرد و کهین(microscopic ) بحث می کردند و مابقی علوم پدیده های اطراف خود را در حد کلان (macroscopic) مورد مطالعه قرار می دادندولی با دیدگاه فناوری نانو که محدوده عمل آن در ابعاد نانو متر میباشد ،همه چیز در سطوح اتمی و مولکولی مورد بررسی قرار می گیرد.تمام مواد از کنار هم قرار گرفتن اتمها و مولکولها ساخته می شوند ولی نحوه در کنار هم قرار گرفتن آنها و نظم ساختاری آنها خواص مواد را تعیین می نماید .مثال بسیار معمول در نحوه قرار گرفتن اتمها در کنار هم و تاثیر آن در خواص نهایی ماده،عبارت است از 1-الماس،2-گرافیک،3-دوده.
ملیونها سال است که در طبیعت یاختارهای بسیار پیچیده با ظرافت نانو متری (مولکولی)-مثل یک درخت یا یک میکروب-ساخته می شود.علم بشری اینک در آستانه چنگ اندازی به این عرصه است،تا ساختارهایی بی نظیر بسازد که در طبیعت نیز یافت نمی شود.فناوری نانو کاربردهایی را به منصه ظهور می رساند که بشر از انجام آن به کلی عاجز بوده است و پیامدهایی را در جامعه بر جا می گذارد که بشر تصور آنها را هم نکرده است.
نظرات 18 + ارسال نظر
حیدر یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:28 ق.ظ

حماسه ی فاشیستی(!) به سر انجام رسید، و مردم به جای لبیک
به اصلاحات با اختلاف رای فاحشی، به فاشیسم رای دادند..!
نه به حمایت گسترده ی احزاب و تشکل ها از رفسنجانی ،
تره خرد کردند نه به حمایت علی کریمی وهدیه تهرانی!
( طفلک هاشمی که نمی دانست ،این، وفاق ملی نیست که
نفاق ملی است...نمی دانست که این اقبال ناگهانی برای او
نقمتی در لباس نعمت است .
ملّت فاشیست(!)در این چند روزه دیدند،کسانی که ۸ سال
شعار شفاف سازی، کرامت سیاسی،رقابت سالم سیاسی و
تحمل مخالف سر داده بودند،پایش که افتاد،شدند یک
شارلاتان سیاسی! با بیانیه ها و مصاحبه های گوناگون
نه به اصول رقابت سالم پایبند شدند ونه حتی به مصالح کشور.
این سطح گسترده ی تبلیغات وتخریبات بچگانه آخرین آبروی
این عده را نیز بر باد داد !
"صدای پای فاشیست می آید"...
و می پنداشتند که با طایفه ی کوران طرفند، نه با ملّتی آگاه و فهیم .

عزت زیاد

حیدر یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:30 ق.ظ

الا ان حزب الله هم الفائزون
در پی پیروزی نامزد حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری
بسیج دانشجویی دانشگاه چمران ، در جلسه ای
موارد زیر را تصویب و به حراست ابلاغ کرد :
از ابتدای ترم آینده همه آقایان باید با پیراهن
آستین بلند و شلوار پارچه ای به دانشگاه بیایند .
همه خانمها هم موظفند با حجاب کامل اسلامی یعنی
چادر سیاه در دانشگاه حاضر شوند .
لازم به ذکر است با هماهنگی های انجام شده با مسئولین
حراست دانشگاه ، از ترم آینده ورود دانشجویانی که
پوشش مناسب اسلامی نداشته باشند به محوطه دانشگاه
ممنوع می باشد .
ضمنا افتخار داریم به عنوان اولین دانشگاه در سطح کشور ،
طرح تفکیک جنسیتی و جدایی کامل میان دختران و پسران را
از ترم آینده در سطح دانشگاه پیاده کنیم .
امید است تشکیل دانشگاهی اسلامی مقذمه ای برای
تشکیل دولتی کاملا اسلامی و اصولگرا باشد .
والسلام علی من اتبع الهدی
-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-
چرا اینطوری نگاه می کنید ؟! تقصیر خودتونه ،
من که گفتم "صدای پای فاشیست می آید" !
ولی جدی نگیرید ... شوخی کردم !!!

عزت زیاد

ممد چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:23 ق.ظ

چه عجب یادتون افتاد که وبلاگو به روز کنید!

[ بدون نام ] شنبه 11 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:53 ق.ظ

یه آپدیت کنی بد نیستها!!!

X سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:59 ب.ظ http://bargh83.blogsky.com

واقعا فوق العاده هستند این دانشجویان! همکار از من یاد بگیر سالی به دوازده ماه یه آپدیت میکنم،تاحالا فقط یه نفر اعتراض کرده...

[ بدون نام ] دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:07 ق.ظ

کار حزب الله جالبه اما معلوم نیست که چه کسانی با ایشان همواره تلاش می کرده اند که وبلاگی رو که هنوز اسمشو اعلام نکرده اند بهترین شود.

حیدر چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:39 ق.ظ

این وبلاگ چرا آپدیت نمی شه ؟! مشکلی پیش اومده که ما
خبر نداریم ؟ این همه سوژه دور و برمون ریخته ...! حتما که
نباید ۱۰۰٪ علمی باشه آبجی! می تونید مثلا راجع به مسائل
سیاسی نظیر انتخابات و رئیس جمهور جدید ، یا مسائل مذهبی
نظیر حیات حضرت زهرا (که مناسب این روزها هم بود) مطلب
بنویسید ...
راستی ! من یه وبلاگ شخصی جمع وجور زدم که بعدا آدرسش
رو در همین وبلاگ اعلام می کنم ...
در ضمن ، به جون مادرم من این نظراتی رو که با نام حزب الله
نوشته شده ننوشتم ...! اصلا من در این مدت تهران بودم و
اونجا همه ISP ها بلاگ سکای رو فیلتر کردن و من اصلا
نتونستم این وبلاگ رو باز کنم ... باور کنید !
خوب دیگه ، برید با تابستون حال کنید...!

عزت زیاد

با عرض سلام و خسته نباشید به خاطر نظرات سازنده!!!!
و امیدوار کننده شما...توقع نداشته باشید که با وجود دمای ۵۰ درجه بالای صفر الان خوزستان باشم...!
در ضمن تا یک ماه دیگر هم نیستیم!
از اینکه اینهمه بردبارید واقعا متعجبم...
خدا نگهدار

حزب الله چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:13 ب.ظ

حیدر چرا خالی می بندی؟

!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:06 ب.ظ

با عرض سلام...
آفرین به این حزب الله که اینقدر فعال وآنلاینه...اما می خواهم بدونم انصافاْ این حزب الله خودیه یا غیر خودی؟اگه حزب الله خودی باشه منظور این سوال من رو هم می فهمه در غیر این صورت معلومه که یه کاسه ای زیر نیمکاسه هست...
وسلامٌ علی من اتبع هدی.

حیدر جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:04 ق.ظ http://Haydar1986.persianblog

با عرض سلام خدمت دوستای خوب وعزیزم
همونطور که گفته بودم ، من یه وبلاگ شخصی زدم که البته
به هیج وجه ربطی به کلاسمون نداره و در واقع فقط شامل
دست نوشته های شخصی منه ...
خلاصه هر کی بیکار بود و خواست وققتش رو به بدترین شکل
ممکن (!) تلف کنه ، بیاد به وبلاگم سر بزنه ، ولی اگر اومدید ،
باید نظر بدید و الا دعا می کنم فی فی بگیرید !!! حالا فی فی
چی چیه و از کجا میاد ، بماند ...!

!حالا یکی هستم دیگه دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:08 ب.ظ

چه جالب ! روز به روز از تعداد نظرات کاسته میشه.خب اینم یه جورشه دیگه! به عبارتی این نشوندهنده حیات این وبلاگه .البته این علامت خوشایندی نیست.منظورم کم شدن نظراته!!!

حیدر چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:07 ب.ظ http://Haydar1986.persianblog.com

خدا وکیلی انصافه ؟! یه هفته واسه خانوما به نام هفته زن
نامگذاری بشه اونوقت آقایون هیچی؟!؟! البته کم کم دارم
می فهمم این مسئله واسه چیه...! به هر حال حقیقت تلخ
حاکم بر جامعه ما اینه که اکثر قریب به اتفاق آقایون{........}
تشریف دارن ...البته منظورم زن ذلیل نیست ها .....!!!!!
شوخی کردم ، هفته زن رو به همه خانومهای کلاس تبریک می گم...

یا حق

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 07:56 ب.ظ

شوخی فوق العاده زشت و بی مزه ای بود. اه.. اه...واقعاْ که!

بابا برقی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 03:30 ب.ظ

کم کم دارم از این وضعیت خسته میشم ...! چرا وبلاگ رو به روز
نمی کنی ؟؟؟ گفته بودی که چون در حال حاضر خوزستان نیستی ،
نمی تونی به روز کنی... تا جایی که من می دونم حتی روستاهای
دور افتاده ی کشور هم به اینترنت وصل شده چه برسه به {...} !
حداقل روزی نیم ساعت بیخیال درس خوندن شو ...!
باور کن به هیچ جا بر نمی خوره ...

زت زیاد

یه نفر دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 09:06 ب.ظ

مژده
به زودی یه وبلاگ کاملا علمی دایر خواهد شد کسانی که مایل به همکاری هستند می توانند از طریق ایمیل اعلام آمادگی کنند

!یکی از دوستداران علم و معرفت سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 04:38 ب.ظ

آقای بستان پیرا ؟ شما می خواهید وبلاگ علمی بزنید ؟؟؟
اگر میشه بیشتر توضیح بدید ...
نمردیم و دیدیم یکی به جز آقا حیدر (!) در این وبلاگ نظر داد !!!

حیدر سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:21 ب.ظ http://Haydar1986.persianblog.com

خداوکیلی خیلی نامردین ...البته آقایون رو عرض می کنم...
( خانوما که اولا و بالذات (خداییش) نامرد هستن !!!) دلمون خوشه
که مثلا هفتاد هشتاد تا رفیق داریم ... ولی یه جو معرفت...!
مثل اینکه جدی جدی هوس کردید فی فی بگیرید !!!
چیزی ازتون کم میشه اگه بیاید وبلاگم نظر بدید؟! بی معرفتا(!)
من وبلاگ هایی سراغ دارم که بیشتر از دویست تا کامنت واسه
یه پست دارن اونوقت از کل بر و بچه های برقی فقط یکی دو نفر...
بگذریم...یه تذکر فنی: بعد از اینکه یه وبلاگ رو چند بار باز می کنید ،
ISP شما اون صفحه رو واسه اینکه سریع تر بالا بیاد،save می کنه و
شما متوجه آپدیت شدن وبلاگ های پرشین بلاگ نمی شوید...
راه حلش اینه:همیشهCtrl+F5رو واسه باز کردن وبلاگ کلیک کنید.

یا حق (دعا یادتون نره)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:16 ب.ظ

خدا حافظ خاتمی...سلام احمدی نژاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد