کارت دانشجویی بین المللی


کارت دانشجوئی بین المللی من چند روزیه که بدستم رسیده. خداییش کارت باکلاسیه، اما همونقدر که باکلاسه، بی بخار هم هست! یعنی تو ایران ازش هیچ جا نمیشه استفاده کرد، البته شاید به جز ویدئو کلوپها و اینجور جاها! اما از حق نگذریم برای خارجیها خیلی مفیده، چون هر فروشگاهی که برن، چه فروشگاههای پوشاک و چه فروشگاههای خوراک و حتی آژانسها و...، از تخفیف برخوردار می شن. اما تو ایران هیچکس این کارت رو فعلاً به رسمیت نمی شناسه.
یکی دیگر از تبلیغاتی که روی این کارت صورت می گرفت این بود که این کارت می تونه توی 60 کشور کارت تلفن شما هم باشه، اما متاسفانه تلفن های ایرانی کارتهای خود شرکت مخابرات رو به زور قبول می کنن چه برسه به این کارت! در ضمن برای استفاده از تخفیف 75 درصدی در هزینه مکالمات هم بایستی حداقل 20 دلار از یک کارت اعتباری بین المللی به این کارت تزریق نمود که یعنی این هم به درد ما نمی خوره!
در مورد ایمیل و voicemailش هم باید عرض کنم که بانیان محترم لطف میکنن و یه ایمیل به نام خودتو بصورت yourname@isic.org واستون باز میکنن اما فقط 10 mb فضا بهتون تعلق میگیره که این فضا در برابر فضاهای سرویس دهنده های رایگان چونYahoo! اصلاً به چشم نمی آد.
بالاخره بگذریم، اگه تصمیم دارین این کرات رو بگیرین و ازون تو ایران استفاده کنید، سخت در اشتباهین! اما به نظر من 4500 تومانی که پرداخت میکنید به داشتن چنین کارت باکلاسی می ارزه، فقط همین!

ضمناً برای اطلاعات بیشتر درباره کارت دانشجوئی بین المللی به www.isic.org مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد